.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد جالب وزیر اقتصاد از طرح مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس اسکاپ اظهار کرد: سطح استقبال و مشارکت از اجلاس از این حکایت دارد که ایران آن قدر جذاب است که کشورهای مستقل مسیر خود را طی کرده و به همکاری با ایران ادامه می‌دهند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا سیدشمس‌الدین حسینی با بیان این‌که این اجلاس ربطی به تحریم‌ها ندارد، تصریح کرد: تحریم‌ها عارضه‌ای است که در اقتصاد ایران حادث شده و در حال مداوا کردن آن هستیم.

وی با بیان این‌که ایران دارای اقتصادی بزرگ و برجسته در دنیاست، خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر از نظر قدرت خرید و توانمندی مالی اقتصادها را بررسی کنیم ایران از نظر قدرت خرید کشور هفدهم دنیاست و در منطقه رتبه اول را دارد و بهترین رتبه‌ها را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

حسینی با اشاره به تاریخ و فرهنگ درخشان ایران تصریح کرد:‌ این مسائل سبب می‌شود که در سطح بین المللی و آسیا و اقیانوسیه و حوزه اسکاپ کشورها به نقش برجسته ایران واقف باشند و ظرفیت‌ها و پیوندهای مشترکی که می‌توانند با ایران برقرار کنند برای اقتصادشان ایجاد کنند سودمند است.

وی با بیان این‌که سطح اجلاس و استقبالی که از آن صورت گرفته نشان می‌دهد که کشورها به جذابیت‌های اقتصادی ایران توجه می‌کنند، اضافه کرد: این کشورها در ملاقات‌ها مختلف ابراز نگرانی می‌کنند چرا که این تحریم‌ها برای آنها دردسرساز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: جهان امروز به مرحله رسیده که در هر حوزه و هر منطقه نیاز به همکاری‌های بین‌المللی وجود دارد و همان طور که قبلا گفتم تحریم‌ها هزینه اقتصاد جهانی را افزایش داده است.

وی به بی ثباتی در بازار نفت اشاره و خاطرنشان کرد: در پی تحریم‌ها شرایط دشواری برای مردم کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای صنعتی و غربی ایجاد شده است چرا که خرید نفت را ازایران کاهش داده‌اند.

طرح مجلس برای کاهش فروش نفت

وی به طرح مجلس برای کاهش فروش نفت اشاره و تصریح کرد:‌ چنین مسائلی بی ثباتی در بازار نفت رخ می‌دهد و در پی افزایش قیمت نفت شاهد افزایش قیمت غذا خواهیم بود که کاهش رفاه مردم دنیا را در پی دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت برگزاری چنین اجلاسی را در نقطه مقابل تحریم‌ها اعلام و اظهار کرد: گرایش کشورها به همکاری با یکدیگر، گسترش مناسبات و یافتن شیوه‌های جدید از نتایج برگزاری چنین اجلاس‌هایی است.

حسینی ادامه داد: وقتی از مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای تامین پروژه‌های زیرساختی صحبت می کنیم اولا باید توجه داشته باشیم که بسیاری از این پروژه‌ها اثر دو یا چند جانبه دارند و می‌توانند کل منطقه را تحت پوشش قرار دهند.

وزیر اقتصاد افزود: کشورها برای انجام پروژه‌های مشترک باید با یکدیگر همکاری کنند و این مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حوزه آسیا اقیانوسیه بین دولت‌های کشورهای مختلف و سرمایه‌گذاران آن‌ها حکایت از این دارد که آن چیزی که جهان اقتصاد به آن نیاز دارد هم افزایی و همکاری و آن چیزی که جهان اقتصاد از آن رنج می‌برد تحریم و فشار کشورهای مربوطه است.

وی با اشاره به بی ثباتی در بازار نفت در پی تحریم‌های اعمال شده خاطرنشان کرد: آن چیزی که اقتصاد جهانی به آن نیاز دارد همکاری و هم افزایی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 آبان 1391
جناب اقای حسینی میشه شما پیشنهاد ندید .همان که در اجرای هدفمندکردن یارانه ها تفکر کردید برای هفت جده ما بسه. مخ اقتصادی ما وقتی شما باشی حال و روز اقتصاد بهتر از این نمیشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.